poniedziałek, 26 stycznia 2015

HFOD - KattLett


Tytuł: HFOD 

Autorka: KattLett 
Liczba stron: 118
Wydanie: grudzień, 2014 r. przez Wydawnictwo Kotori.
Bohater główny: Sammie.

* * *

Po książkę chciałam sięgnąć już od pierwszych chwil reklamowania jej. KattLett zdążyła mnie już zachwycić dziełem "Exitus Letalis", więc jak najszybciej chciałam dostać w swoje rączki "HFOD". Premiera była na Mangafeście, na którym niestety nie mogłam się pojawić. Z niecierpliwością czekałam aż mangarden.pl pozwoli mi zamówić książkę. Ale czekanie nie jest moją dobrą stroną, o czym wiedzą moi kochani znajomi i w moje urodziny w pięknym pudełeczku na kilku sztukach mang leżał sobie nowiutki tomik "HFOD". Moja radość nie miała granic.

Gdy wróciłam do domu chwyciłam wieczorem książkę i przeczytałam ją w kilka godzin. Szczerze? Bałam się po tym zasnąć. Wyobraźnie widocznie mam zbyt dobrą, a opisy były świetne - co za tym idzie - mózg nie przestawał myśleć. 

Sammie to wspaniała dziewczyna. Wujek wmawia jej na początku schizofrenię, a ona nie ma gdzie podzielić się swoimi troskami. Trafia na czat, gdzie otrzymuje nie tylko pomoc, ale i spotyka osoby, które widzą to co ona. Duchy, które pojawiają się tylko w styczniu. Na początku jeden z bohaterów - Mastaba - popełnia samobójstwo. Sammie, zakochana w nim, załamuje się. Gdy sama próbuje targnąć się na swoje życie jeden z duchów ratuje ją. Dziewczyna jest zszokowana całym zajściem. Próbuje uzyskać pomoc od wujka, on sam zaleca by na jakiś czas udała się do psychiatryka. Sammie ucieka. Nie wiedząc gdzie się podziać, pisze do jednego z użytkowników czatu. Oscar okazuje się przystojnym kapitanem drużyny koszykarskiej. Razem spędzają wspaniałe chwile, które przerywa PokerFace - szalony kolega z klasy Sammie. Dziewczynie grozi niebezpieczeństwo, bowiem spotyka się z nim i dostaje wiadomość, że Mastaba.... [...] No właśnie. Co wydarzyło się potem? Przeczytajcie sami!
Zakochałam się w duchu Sammie i Oscarze. Wspaniałe ilustracje wypełniające książkę dodatkowo urozmaicają treść. "HFOD" nie ma przewidywalnej fabuły. Jest pełna zwrotów akcji, miłości, zaufania między ludźmi i przede wszystkim ukazuje nietypowe problemy nastolatków. 
Polecam!

OCENA KOŃCOWA: 9/10.




~ Amaya

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytasz? To świetnie! Masz komentarz? Tylko bez wulgaryzmu... σ(≧▽≦)σ